Protorexia sau obsesia pentru proteine: cum ne afectează sănătatea excesul de proteine

    0
    83
    12859835 - young caucasian bodybuilder in the gym, drinking a protein shake

    Cu toţii am auzit de anorexie, am vorbit într-un articol despre bigorexie, dar despre protorexie nu prea ştim mare lucru. Am aflat că acesta este un termen ce desemnează obsesia pentru proteine, în special pentru cele sub formă de shake-uri şi suplimente. 

    Chiar dacă proteinele au un rol esenţial în alimentaţie, „moda proteinelor”, elogiată de multe vedete şi antrenori, nu face decât să accentueze obsesia nesănătoasă pentru această categorie de substanţe nutritive.

    Cei care se dedică în totalitate consumului de proteine, în speranţa dezvoltării rapide a masei musculare, riscă mari probleme de sănătate, avertizează medicii.

    Consumul excesiv de proteine duce, într-adevăr, la dezvoltarea masivă a musculaturii, dar, pe interior, organismul resimte acest „şoc”. Astfel, o persoană cu muşchi impresionanţi se poate confrunta cu episoade frecvente de diaree şi cu afecţiuni ale ficatului sau rinichilor.

    De asemenea, excesul de proteine poate avea efect cancerigen, mai ales la nivelul colonului, ca urmare a constipaţiei cronice.

    „Protorexia este o formă de ortorexie, un termen utilizat pentru a descrie o tulburare alimentară, care constă în obsesia unei persoane faţă de alimentaţia sănătoasă”, spune nutriţionistul Stephanie Moore.

    Această tulburare alimentară este similară afecţiunilor mintale. Nevoia pacientului pentru astfel de alimente este copleşitoare şi îi poate modifica radical stilul de viaţă. Cei care se confruntă cu această problemă sunt adesea interiorizaţi, se îndepărtează de prieteni şi consumă aproape exclusiv shake-uri cu proteine, punându-şi astfel în pericol sănătatea.

    În căutarea trupului perfect, multe persoane cad în extreme şi îşi creează idoli falşi, adoptând regimuri alimentare complet nesănătoase şi urmând programe de antrenament foarte solicitante. Prin urmare, sănătatea lor are de suferit, poate nu imediat, dar efectele se văd în timp.

    Pentru dezvoltarea masei musculare şi menţinerea acesteia pe termen lung, îţi recomandăm o dietă echilibrată (vezi aici care sunt alimentele recomandate) şi exerciţii recomandate de specialişti. 

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.