Alergatul pe banda VS alergatul in aer liber: ce alegem?

    0
    107

    Alergatul este, fara indoiala, una dintre cele mai eficiente si benefice forme de antrenament. Dar care este cea mai buna alegere: alergatul pe banda sau alergatul in aer liber?

    In randul specialistilor, parerile par a fi impartite. Cercetarile stiintifice au demonstrat ca, de fapt, ambele forme de antrenament pot fi la fel de eficiente, desi exista diferente intre acestea care nu trebuie neglijate. Alergatul pe banda, de exemplu, este, dintr-o varietate de motive, mai usor decat alergatul in aer liber.

    Alergatul pe banda VS alergatul in aer liber: ce alegem?

    Motivul pentru care alergatul este alegerea principala in randul practicantilor de fitness se datoreaza numeroaselor sale beneficii. Iata cateva dintre ele:

    • Creste densitatea osoasa si scade riscul osteoporozei.
    • Intareste si tonifiaza musculatura din regiunea mediana si a picioarelor.
    • Imbunatateste functionarea sistemului cardiovascular.
    • Sprijina arderea grasimilor.
    • Imbunatateste circulatia sangelui.
    • Ajuta la functionarea optima a sistemului digestiv.
    • Intareste imunitatea.
    • Creste buna dispozitie si reduce nivelul de stres.

    Dar pentru a decide care dintre cele doua forme de antrenament este mai eficienta, este necesar sa scoatem in evidenta atat avantajele, cat si dezavantajele fiecareia.

    Alergatul in aer liber

    Unul dintre motivele pentru care cei mai multi oameni aleg alergatul in aer liber este multitudinea traseelor dintre care pot alege. Nu ai nevoie decat de incaltamintea potrivita.

    De asemenea, este recomandat ca pentru imbunatatirea formei fizice si stimularea arderilor calorice, traseele sa varieze periodic. Astfel, iti impiedici corpul sa se acomodeze cu o anumita rutina.

    Atunci cand alergi in aer liber, suprafetele vor fi in permanenta imprevizibile, comparativ cu banda de alergare. Acest lucru iti va imbunatati coordonarea si echilibrul. Asadar, daca iti plac provocarile, alege traseele nepavate. De exemplu, nisipul este o suprafata care creste gradul de dificultate al alergatului in aer liber. Iti va testa anduranta si te va ajuta sa arzi un numar mare de calorii. Cu cat nisipul este mai moale, cu atat gradul de dificultate si eficienta antrenamentului vor fi mai sporite.

    Pentru ca o forma de antrenament sa fie eficienta, ea trebuie practicata cu regularitate. O data pe saptamana nu este suficient. Din acest punct de vedere vremea este un factor decisiv si imprevizibil care, uneori, te poate impiedica sa desfasori acest tip de activitate.

    Poate unul dintre avantajele principale ale alergatului in aer liber este faptul ca nu te costa nimic. Investitia este minima si tine de vestimentatia adecvata de care vei avea nevoie pentru un antrenament reusit si fara incidente neplacute. Desigur, ai optiunea sa investesti in accesorii pentru alergat daca obisnuiesti sa practici des aceasta forma de antrenament, dar ele nu sunt obligatorii. Alergatul va fi la fel de eficient cu sau fara ele.

    Alergatul pe banda

    Desi la prima vedere ar putea parea un dezavantaj, banda de alergat ofera un mediu constant de antrenament. Indiferent ca mergi la sala sau ai o banda de alergat acasa, temperatura, umiditatea si suprafata pe care alergi raman neschimbate. Este, deci, o forma de antrenament mai confortabila decat alergatul in aer liber. Factorii externi care pot interfera cu antrenamentul pe banda de alergat sunt minimi.

    Alergatul pe banda este nemaipomenit daca te antrenezi pentru un maraton, de pilda. Iti permite sa mentii un ritm constant, masurandu-l.

    De asemenea, riscul de accidentare este unul minim, iar impactul asupra articulatiilor este unul mic comparativ cu alergatul in aer liber. Cu toate acestea, majoritatea celor care aleg alergatul pe banda, obisnuiesc sa mentina un ritm constant, iar repetarea aceleiasi miscari intr-un interval indelungat, va creste riscul de vatamare a ligamentelor si articulatiilor. Asadar, daca folosesti banda de alergat, variaza intotdeauna viteza si gradul de inclinatie.

    Arderile calorice sunt mai scazute in timpul alergatului pe banda. Numarul de calorii consumate in timpul antrenamentelor este determinat de intensitatea acestuia si, implicit, de cantitatea de oxigen necesara desfasurarii lui. Iar pentru ca alergatul pe banda este mai usor, nu va solicita o cantitate prea mare de oxigen. In concluzie, nu va arde un numar mai mare de calorii decat alergatul in aer liber.

    De ce este gradul de dificultate al antrenamentului pe banda de alergat mai scazut?

    • In aer liber suprafetele nu sunt plate si netede ca banda de alergat;
    • Atunci cand alergi in aer liber vantul devine un factor de rezistenta, ceea ce face alergatul mai dificil;
    • Atunci cand alergi pe banda, ai la dispozitie manere de sprijin care anuleaza o parte din efortul pe care l-ai fi depus alergand in aer liber;
    • Nu solicita un grad la fel de mare de coordonare si echilibru;

    Cu toate acestea, pentru a creste arderile calorice in timpul alergatului pe banda, poti oricand sa cresti ritmul inclinatia la 1%. Un studiu desfasurat la Exeter University a demonstrat ca cei care practica alergatul pe banda pot compensa pentru gradul mai scazut de dificultate al antrenamentului si arde la fel de multe calorii precum cei care practica alergatul in aer liber, modificand gradul de inclinatie la 1-2%.

    Pentru cei mai multi, alergatul in aer liber este cea mai eficienta solutie. Cu toate acestea, este recomandat sa alegi intotdeauna forma de antrenament care iti place mai mult, astfel incat s-o practici cat mai des. Poti incerca si aceste exercitii mai eficiente decat alergatul!

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.